Original title:
Uchazeč o studium v placených programech jako cílová skupina online persvaze FSV UK
Translated title:
An applicant for a paid study programme as a target audience of online persuasion by FSV UK
Authors:
Čuprová, Michaela ; Gartnerová, Eva (advisor) ; Jirák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na proces online persvaze uchazečů o studium v placených bakalářských a navazujících magisterských studijních programech na Fakultě sociálních věd, Univerzity Karlovy. Specifikem nabízených placených studijních programů je jejich multioborovost, cena a specifická cílová skupina, tím se propagace těchto programů vymezuje vůči propagaci českých studijních programů na FSV UK. Diplomová práce vychází z teorie, že nejúčinnějším nástrojem posledních let je online marketingová persvaze adresáta. Cílem práce je analyzovat postoje hlavních zúčastněných aktérů onlinové persvaze FSV UK. V práci jsou realizovány dva výzkumy (kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření a kvalitativní prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uchazeči a studenty) a analýza SWOT opírající se o teoretický rámec informací z prostředí vysokých škol, marketingu vysokých škol, marketingového mixu vysokých škol a persvazivních principů a nástrojů využívaných k přesvědčování uchazeče k podání přihlášky ke studiu na FSV UK. Práci uzavírá shrnutí zjištěných výsledků v návrhu optimalizace marketingové strategie pro Oddělení vnějších vztahů FSV UK.The subject of the diploma thesis is the process of online persuasion in the case of higher education applicants for bachelor's and master's programmes at the Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK) subject to tuition fees. The selected programmes form a specific class within the set of study programmes offered by the faculty resulting in necessity of different promotion strategies. The specificity of these programmes lies in the primary focus on multidisciplinarity, specific target group and the requirement of tuition fee payment. Online marketing and the recipient's persuasion being an effective tool gaining attention rapidly in recent years is the focus of this thesis. The attitudes of the main actors involved in the online persuasion in case of FSV UK are analyzed employing both quantitative (a questionnaire survey) and qualitative (semi-structured interviews with applicants and students) approaches. A SWOT analysis is performed based on a theoretical framework of information from universities, university marketing, marketing mix of universities and the persuasive principles and tools used to persuade the applicants to apply for studies at FSV UK. The work concludes with a summary of results obtained in a proposal of marketing strategy optimization for the Department of Public...
Keywords:
applicant; marketing of higher education institutions; online marketing; persuasion; qualitative research; quantitative research; social media; SWOT; university; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; marketing vysokých škol; online marketing; persvaze; sociální sítě; SWOT; uchazeč; vysoká škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/121565