Název:
Srovnání zátiší typu vanitas v italském, francouzském a holandském prostředí 17. století a dohledání případných vlivů na českou školu
Překlad názvu:
A Comparison of Vanitas Still Life in Italian, French and Dutch 17th Century Environment and Searching for Influences on Czech School
Autoři:
Pourová, Kristina ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje zobrazování zátiší, konkrétně typu vanitas, tedy malbám specializujícím se na marnost a pomíjivost lidského života. Zaměřuji se na vybrané umělce působící v 17. století v Itálii, Francii a Nizozemí a jejich konkrétní díla. Z uměleckých počinů Salvatora Rosi, Simona Renarda de Saint Andrei, Jana Davidsze de Heema a Nicolaese van Verendaela následně dohledávám vlivy na české umělce, kteří reagovali na tuto tvorbu a určitým způsobem toto téma ztvárnili. Těmito umělci jsou Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kašpar Hirschely a Václav Vavřinec Reiner.My diploma thesis concerns itself with the depiction of the still life, in particular the type known as "vanitas", symbolizing the transience of human life. I focus on several artists working in Italy, France and Netherlands during the 17th century - Salvator Rosa, Simon Renard de Saint Andre, Jan Davidsz de Heem, and Nicolaes van Verendael - and explore their influence on the Czech artists Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kaspar Hirschely, and Vaclav Vavrinec Reiner, who dealt with the same topic.
Klíčová slova:
Francie; Holandsko; Itálie; Jan Davidsz de Heem; Jan Kašpar Hirschely; Johann Adalbert Angermeyer; lebka; Nicolaes van Verendael; Salvator Rosa; Simon Renard de Saint André; vanitas; Václav Vavřinec Reiner; Zátiší; České země; Czech Lands; France; Holland; Italy; Jan Davidsz de Heem; Jan Kasspar Hirschely; Johann Adalbert Angermeyer; Nicolaes van Verendael; Salvator Rosa; Simon Renard de Saint Andre; skull; Still Life; Vaclav Vavrinec Reiner; vanitas