Original title:
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Translated title:
The rail wear in railway track curves of small radii
Authors:
Chudějová, Ludmila ; Szabó, Petr (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá opotřebením kolejí v obloucích malého poloměru a možným vlivem souprav RailJet na zvýšení opotřebení v úseku Brno-Maloměřice – Blansko. V rámci diplomové práce byla provedena rešerše požitých metod pro vyhodnocení ojetí kolejnic. Těmito metodami jsou Vogelova metoda, Heumannova metoda a teorie ojíždění kolejnic. Následně byly tyto metody aplikovány na vytipované úseky a bylo provedeno celkové vyhodnocení.
The thesis deals with the wear of rails in small radius curves and the possible influence of RailJet sets on the increase of wear in the section Brno-Maloměřice – Blansko. As part of the thesis, a search was made of the methods used to evaluate the use of rails. These methods are Vogel's method, Heumann's method and rail wear theory. Subsequently, these methods were applied to the selected sections and an overall evaluation was performed.
Keywords:
Heumann method; Rail wear; RailJet set; Vogel method; Heumannova metoda; Ojetí kolejnic; souprava RailJet; Vogelova metoda
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196006