Original title:
Nový typ koronaviru – média a informace o něm – Naše společnost – speciál – listopad 2020
Translated title:
The New Coronavirus – media and information - Our Society - November 2020
Authors:
Spurný, Martin Document type: Research reports
Year:
2020
Language:
cze Series:
Tiskové zprávy CVVM, volume: oz201205 Abstract:
[cze][eng] Centrum pro výzkum veřejného mínění se ve svém aktuálním výzkumu zaměřilo na mediální pokrytí koronavirové krize a na to, jak se čeští občané v informacích o novém typu koronaviru orientují. \nTři pětiny (60 %) české společnosti si myslí, že je množství informací o tom, jak se před nákazou koronavirem chránit, přiměřené, přibližně desetina (11 %) společnosti si myslí, že informací je v tomto ohledu málo, a více než čtvrtina (27 %) občanů soudí, že informací je dokonce spíše či příliš mnoho.In its special research, The Public Opinion Research Centre focused on the media coverage of the coronavirus crisis and how Czech citizens orientate themselves in information about the new type of coronavirus. Three-fifths (60%) of Czech citizens think that the amount of information on how to protect themselves from coronavirus infection is adequate, about a tenth (11%) of society think that there is little information in this regard, and more than a quarter (27%) of citizens believe that there is even more or too much information.
Keywords:
coronavirus; Covid-19