Original title:
Strategické riadenie fitness centra
Authors:
Tóthová, Karin Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tóthová, K. Strategické řízení fitness centra. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou strategického managementu ve společnosti Triple centrum. Jejím cílem je na základě komplexní analýzy vnějšího a vnitřního prostředí najít důležité faktory, které budou rozhodující pro úspěšné fungování společnosti. V první části jsou vysvětleny důležité teoretické pojmy a metody využívané při analýze jednotlivých prostředí. Druhá, výsledková část, zahrnuje metody a to PESTE analýzu a Porterův model pěti sil, prostřednictvím kterých jsou identifikované faktory z vnějšího prostředí. Faktory z vnitřního prostředí jsou získané pomocí principů klíčových faktorů. Z nalezených příležitostí, hrozeb, slabých a silných stránek jsou do matice SWOT vybrané pouze ty nejvýznamnější z nich. Spojením některých těchto faktorů a jejich zhodnocením, vznikly návrhy jednotlivých strategií, které by měly zlepšit postavení na trhu. Majitelkou vybrané strategie byly ekonomicky zhodnocené.Tóthová, K. Strategic management of fitness center. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2017. The bachelor thesis deals with strategic management of the company called Triple Center. The aim of this thesis is to detect important factors that will be deci-sive in designing the adequate and feasible strategies necessary for the successful operation of the company. This purpose will be fulfilled on the basis of compre-hensive analysis of the external and internal surroundings. The first part of the thesis explains important terms and methods theoretically. These are used in ana-lyzing individual surroundings. The second phase so called the result part in-cludes methods called PESTE analysis and Porter´s model of five competitive forces through which external factors are identified. Factors of the internal envi-ronment are acquired by means of the principle of key factors. SWOT matrix con-sists of the most important parts founded from opportunities, threats, weakness and strengths. Formation of individual proposal strategies are based on connec-tion some of these factors and evaluating them. Besides, their function is to im-prove its market position. The selected strategies were also economically evaluat-ed by the owners.
Keywords:
analýza vnějšího a vnitřního prostředí; strategická analýza; strategické řízení; strategie; SWOT analýza