Název:
Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice
Autoři:
Tomiczek, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tomiczek, J. Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelu v Brně, 2017. Bakalářská práce pojednává o postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Cílem práce je vyhodnotit vliv liberalizace trhu osobní železniční dopravy v České republice na ekonomickou situaci a obchodní strategii podniku České dráhy, a. s. v letech 2010 až 2015. Nejdříve jsou vysvětleny ekonomické pojmy a souvislosti týkající se konkurence v osobní železniční dopravě. Následně je popsána situace Českých drah se změnami její obchodní strategie. V praktické části je zkoumám vliv liberalizace osobního železničního trhu na vývoj ekonomické situace Českých drah a na změny její obchodní strategie. Součástí práce je formulace doporučení pro budoucí obchodní strategii Českých drah.Tomiczek, J. Position of the company České dráhy, a. s., on the passenger rail transport market in the Czech Republic. Bachelor thesis. Brno: Mendel in Brno, 2017. The bachelor thesis deals with the position of the company České dráhy, a. s. on the passenger rail market in the Czech Republic. The aim of the thesis is to evalua-te the influence of the liberalization of the railway passenger transport market in the Czech Republic on the economic situation and business strategy of the com-pany České dráhy, a. s. in the years 2010 to 2015. First, the economic concepts and contexts related to competition in passenger rail transport are explained. Then the situation of Czech Railways with changes in its business strategy is described. In the practical part, I investigate the influence of the liberalization of the personal railway market on the development of the Czech Railways' economic situation and on the changes in its business strategy. Part of the thesis is the for-mulation of recommendations for the future business strategy of Czech Railways.
Klíčová slova:
konkurence; Leo express; liberalizace; obchodní strategie; osobní železniční doprava; RegioJet; České dráhy