Název:
Internationalization of companies in the Russian market
Autoři:
Tisovský, Ondřej Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The main aim of the diploma thesis is to key success factors of internationalization of companies in the Russian market. The theoretical part deals with internationalization and globalization businesses, motivators, risks and barriers, way of entrances related to russian market. The second part is devoted to analysis of Russian environment. The factors of motivation, barriers, risks and analysis of internationalization of chosen enterprises are described based on results of in-depth interview by author. The results are compared with the literature reviewHlavním cílem diplomové práce je identifikace klíčových faktorů úspěchů na ruském trhu. Teoretická část se zabývá internacionalizací a globalizací, motivy, bariérami, riziky a způsoby vstupu týkající se ruského trhu. Druhá část je věnována analýze ruského prostředí. Motivační faktory, faktory úspěchu, překážky a rizika internacionalizace vybraných podniků jsou popsány na základě výsledků hloubkového rozhovoru provedeného autorem. Data jsou srovnána s výsledky s teoretickou částí.
Klíčová slova:
faktory úspěchu; internacionalizace; ruský trh