Název:
Ekonomické efekty zavedení mentoringu učitelů v České republice z pohledu veřejných financí
Autoři:
Kukačková, Kamila Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá mentoringem učitelů. Cílem práce je identifikace a kvantifikace nákladů a přínosů veřejných výdajů v souvislosti s institucionální implementací mentoringu učitelů v České republice. Nejprve jsou v této práci shrnuty hlavní poznatky o mentoringu, zkušenosti s mentoringem v zahraničí a benefity a náklady s mentoringem spojené. Dále se práce soustředí na vývoj mentoringu v České republice a poté nabízí možná řešení implementace mentoringu učitelů v budoucnu. Pro hodnocení efektivnosti těchto veřejných výdajů byla využita Cost-Benefit analýza.This diploma thesis deals with mentoring of teachers. The aim of the thesis is to identify and quantify the costs and benefits of public expenditures related to the institutional implementation of mentoring of teachers in the Czech Republic. Firstly, this paper summarizes the main findings of mentoring, experience with mentoring abroad, and the benefits and costs associated with mentoring. Furthermore, the thesis focuses on the development of mentoring in the Czech Republic and then offers possible solutions to the implementation of teachers mentoring in the future. Cost-Benefit analysis was used to assess the effectiveness of these public expenditures.
Klíčová slova:
cost-benefit analýza; mentoring učitelů; mentoring učitelů v České republice; náklady mentoringu; přínosy mentoringu