Original title:
Profil návštěvníka Jihomoravského kraje pro strategii rozvoje cestovního ruchu
Authors:
Karlová, Edita Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Karlová, E., Rašovská, I. Profil návštěvníka Jihomoravského kraje pro strategii rozvoje cestovního ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Předmětem diplomové práce je stanovení profilů návštěvníků Jihomoravského kraje, které budou vysloveny na základě analýzy současného stavu nabídky cestovního ruchu města Brna a marketingového šetření mezi zvoleným segmentem. V teoretické části je rozebrána problematika na téma cestovní ruch, chování spotřebitele cestovného ruchu, destinační management a segmentace návštěvníků. Analýza současného stavu cestovního ruchu je vyobrazena díky metodice 6A a SWOT analýze. Na základě výsledků z primárních dat jsou definovány 3 profily návštěvníků města. Díky těmto profilům a analýze jsou navržena doporučení pro strategii rozvoje cestovního ruchu pro místní organizaci, navržena sběrná místa a metodika pro další marketingová šetření.Diploma thesis is focused on the description of visitors profile in the South Moravia area. This will be based on the analysis of the actual tourism activity in the area and based on a marketing research among the observed groups. The first part of the thesis is a description of a theory of tourism, tourist behaviour, tourism management and visitors profile. The analysis of the actual situation of the tourism in Brno is described by 6A and SWOT analyse method. The visitor's profiles will be defined from the researched data. According to the researched visitors profiles will be recommended a suggestion for the local agency in Brno in order to develop in the South Moravian region. These suggestions will include a recommendation for the next strategy, new collecting places and innovative research methodology.
Keywords:
cestovní ruch; destinační management; destinační marketing; návštěvník; profil; segmentace