Original title:
Lojalita návštěvníka kúpeľnej destinácie
Authors:
Jankovič, Michal Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zhodnocením loajality návštěvníka lázeňských destinací Slovenské republiky. Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření identifikovat klíčové faktory kvality ovlivňující loajalitu návštěvníka slovenské lázeňské destinace a objasnit rozdíly ve vnímání kvality služeb mezi klienty a poskytovateli. Pozornost je také věnována objasnění rozdílů konkrétních segmentů návštěvníků z hlediska jejich spokojenosti a loajality. Na základě získaných výsledků jsou následně formulovány doporučení relevantní k současnému stavu slovenského lázeňství s cílem zvýšit spokojenost a loajalitu návštěvníků slovenských lázeňských destinací.The diploma thesis deals with evaluation of the visitors loyalty to the spa destinations of Slovak Republic. The aim of the thesis is to identify key quality factors influencing the visitors loyalty to Slovak spa destinations and to clarify differences between clients and providers in their perception of the quality of services. Attention is also paid to clarifying the differences between specific segments of visitors in the terms of their satisfaction and loyalty. On the basis of the results obtained, there are subsequently formulated recommendations relevant to the current state of Slovak spa in order to increase the visitors satisfaction and loyalty to Slovak spa destinations.
Keywords:
cestovní ruch; kvalita služeb; loajalita; lázeňství; návštěvník; spokojenost