Original title:
Nákupní chování spotřebitelů na trhu s vínem v různých krajích ČR
Authors:
Hůdová, Daniela Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá identifikováním rozdílů v nákupním chování spotřebitelů na trhu s vínem v různých krajích České republiky (tj. v kraji Jihomoravském, Ústeckém, na Vysočině a v Praze). Na základě výsledků provedeného průzkumu bylo zjištěno rozdílné spotřební chování v daných krajích, znatelné rozdíly byly nalezeny především mezi krajem Ústeckým a Jihomoravským. Zásadním poznatkem, který byl zaznamenán, byl nedostatek finančních prostředků na spotřebu vína v kraji Ústeckém. Pozitivním zjištěním byla skutečnost preference kvalitnějších vín a ochota připlatit si za kvalitu vína v rámci všech krajů. Pro subjekty působící na nabídkové straně na trhu s vínem byl navržen speciální marketingový mix pro jednotlivé kraje.This thesis deals with identifying differences in consumer behaviour at the wine market in different regions of the Czech Republic (South Moravian region, Ústecký region, Prague, Highlands region). Based on the results of survey were found the differences in consumer behaviour in these regions, noticeable differences were found between the Ústecký region and South Moravian region. There is a crucial lack of financial funds at Ústecký region. A positive finding is the preference of higher-quality wines and a willingness to pay more for quality wine in all regions. There was created special marketing mix of each region for those who stand on the supply side at the wine market in the Czech Republic.
Keywords:
kraje České republiky; spotřebitel; trh s vínem