Original title:
Marketingové odporučenia pre riešenie plytvania potravinami v Juhomoravskom kraji
Authors:
Hamajová, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je navržení doporučení pro tvorbu komunikační strategie pro instituce působící v oblasti prevence plýtvání potravinami. Komunikační strategie by měla sloužit ke zviditelnění problému vyhazování potravin a aktivit zainteresovaných institucí mezi lidmi, což by mělo mít za následek snížení plýtvání. Výsledky práce vycházejí z analýz dotazníkového šetření (n = 406) a hloubkových rozhovorů (n = 41). Na základě dosažených výsledků byly stanoveny doporučení pro Potravinovou banku pro Brno a Jihomoravský kraj a jiné instituce působící v oblasti prevence plýtvání potravinami.The aim of this thesis is to formulate recommendations for communication strategy for institutions involved in the prevention of food waste. The communication strategy should raise the awareness of the problem of food waste and the activities of involved institutions among the people, what should lead to the reduction of food waste. The results are based on findings from questionnaire survey (n = 406 and in-depth interviews (n = 41). The thesis provided recommendations for the Food bank of Brno and the South Moravian Region and other institutions involved in the prevention of food wastage.
Keywords:
komunikační strategie; marketingová komunikace; plýtvání potravinami; potravinové banky; spotřebitelské chování