Název:
Význam personálního marketingu pro získávání a stabilizaci zaměstnanců
Autoři:
Doležalová, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá význam personálního marketingu z pohledu zprostředkovatelů práce při získávání a stabilizaci uchazečů o práci. Veřejný sektor je zastoupen Úřadem práce ČR a soukromý sektor zastupují agentury práce. Prostřednictvím analýzy současného vývoje trhu práce, srovnání komunikačních kanálů, registrace uchazečů, inzerování volného pracovního místa a poskytování dalších služeb u zprostředkovatelů práce, doplněné o dotazníkové šetření prováděné v říjnu a listopadu 2016, kterého se účastnilo 389 respondentů, je vyhotovena SWOT analýza. Na základě výsledků analýz jsou vytvořeny návrhy a doporučení pro zprostředkovatele práce v rámci personální politiky a strategie získávání a stabilizaci zaměstnanců s možnosti prohloubení spolupráce pomocí personálního marketingu ve veřejném a soukromém sektoru.The thesis examines the importance of personnel marketing for the acquisition and retention of job seekers. The public sector is represented by the department of labour and the private sector by commercial job agencies. A SWOT analysis is made on the basis of current labour market trends and comparison of communication channels, registration of candidates, job offers and other services provided by employment intermediaries. The research is accompanied by a survey of 389 respondents. Finally, suggestions and recommendations are made to employment intermediaries in the areas of policy and strategy of acquisition and retention of employees, followed by a description of opportunities to deepen cooperation through personal marketing in the public and private sector.
Klíčová slova:
lidské zdroje; personální marketing; tabilizace zaměstnanců; zprostředkovatelé práce; získávání zaměstnanců