Název:
Chování spotřebitelů na trhu s biopotravinami
Autoři:
Bukvová, Tereza Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bukvová, T., Chování spotřebitelů na trhu s biopotravinami. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem práce bylo charakterizovat jednotlivé segmenty spotřebitelů biopotravin a navrhnout doporučení jak pro spotřebitele, tak pro podnikatele (při respektování segmentů). Segmenty byly identifikovány na základě primárního průzkumu týkajícího se chování spotřebitelů na trhu s biopotravinami. Literární rešerše je zaměřena právě na spotřebitele a jeho chování, faktory, které na něj působí a také možnosti propagace. Vlastní práce je následně věnována přehledu sekundárním informacím a dále je zpracován a vyhodnocen primární výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření. V závěru práce jsou navrhnuty doporučení pro podnikatele a spotřebitele na trhu biopotravin. V diskuzi a závěru jsou shrnuty problémy a uveden přehled výsledků.Bukvová, T., Consumer Behavior in the Organic Food Market. Diploma thesis. Brno Mendel University in Brno, 2017. The main objective of the thesis was to describe individual segments of organic food consumers and to suggest recommendations for both consumers and entrepreneurs (respecting the segments). The segments were identified on the basis of a primary survey related to consumer behavior in the organic food market. The theoretical part is focused more on the consumer and his behavior, the factors of influence and the possibilities of promotion. The practical part is dedicated to overview of secondary information and the primary research carried out by questionnaire survey is processed and evaluated. In conclusion of the thesis are recommendations for organic food market consumers and entrepreneurs. Discussion and conclusion summarize the problems and lists the results.
Klíčová slova:
biopotraviny; chování spotřebitele; dotazníkové šetření; segmenty; spotřebitel