Název:
Uzavírání distančních spotřebitelských smluv z pohledu podnikatele
Autoři:
Baltabayev, Ilyas Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Baltabayev, I. Uzavření distančních spotřebitelských smluv na dálku z pohledu podnikatele. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá spotřebitelskými smlouvami uzavřenými na dálku s užším zaměřením na nakupování přes internet. V literární rešerši je po-drobně rozpracována problematika právní úpravy spotřebitelských smluv a smluv na dálku. Dále jsou popsány obecné povinnosti podnikatele a povinnosti při uzavírání distančních spotřebitelských smluv. Zvláštní pozornost je věnována problematice nekalé soutěže, která přivádí újmu nejen ostatním soutěžitelům, ale i zákazníkům. V práci je též zmíněna problematika uzavírání smluv na dálku pouze mezi podnikateli. Ve vlastní práci jsou pak rozebrány obchodní podmínky, způsoby dopravy a platby, reklamační podmínky a podmínky vracení zboží konkrétního e-shopu. Hlavním cílem práce je sestavení souhrnu doporučení pro konkrétního podnikatele na základě analýzy jeho činnosti.Baltabayev, I. Conclusion of distant consumer contracts at a distance from the point of view of the entrepreneur. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2016. This bachelor thesis contemplates consumer contracts concluded at a distance with a specific focus on internet-based shopping. Throughout this thesis, the is-sues of legal regulation of consumer contracts are explored, with a particular fo-cus on long-distance commercial contracts. The general obligations of suppliers arising under commercial contracts, and their specific obligations arising under contracts concluded at a distance are both discussed. Particular attention is paid to the issue of unfair competition, which is detrimental to other competitors in the marketplace, as well as to customers. This work also addresses the conclusion of distance contracts between two enterprises. The commercial terms, the modes of transport and payment, the conditions for making claims, and the conditions for returning the goods of a particular e-shop are analysed in this work. The main objective of the thesis is to compile a summary of recommendations for a busi-ness based on an analysis of its activities.
Klíčová slova:
distanční spotřebitelská smlouva; e-shop; komunikační prostředky; ochrana spotřebitele