Název:
Integrace žákyně s handicapem na střední škole
Autoři:
Franková, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na integraci žákyně s handicapem v prostředí střední školy. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení pojmů, které souvisí s danou problematikou, osobností žáka s postižením a jeho integrací do klasické třídy. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných pramenů, tvorba výpisků, jejich analýza, syntéza a komparace. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit a popsat faktory podílející se na integraci žákyně střední školy s handicapem. Ke splnění cílů praktické části práce bude využito kvalitativního výzkumu, kazuistiky, čili případové studie zaměřené na žákyni střední školy s postižením, trpící mozkovou obrnou. V závěru budou i na základě výstupů teoretické i praktické části práce stanovena doporučení, která se vztahují k integraci žáků s handicapem do prostředí střední školy.Bachelor thesis is focused on the integration of pupil with disabilities in an environment of high school. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis is the definition of terms related to the issues, personalities pupil with disabilities and their integration into the classic class. Methods used for processing the theoretical part of the study of professional sources, creation of excerpts, analysis, synthesis and comparison. The practical part of the thesis is to identify and describe the factors contributing to the integration of secondary school pupil with disabilities. To meet the objec-tives of the practical part will be used for qualitative research, case reports or case studies focused on secondary school pupil with a disability, suffering from cerebral palsy. In the end they will based on the outcomes of theoretical and practical part set of recommendations that relate to the integration of students with disabilities in an environment of high school.
Klíčová slova:
integrace; mozková obrna; tělesné postižení