Název:
Uplatňování konceptu společenské odpovědnosti IKEA Brno v kontextu regionálního rozvoje
Autoři:
Kuruc, Vratko Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená bakalářská práce se zabývá otázkou, jak nadnárodní společnosti pojímají koncept společenské odpovědnosti vůči regionu, kde působí. Teoretická část je věnována CSR jeho charakteristikám, definicím, oblastem, vývoji, podobě v České republice a přínosům a kritice. V neposlední řadě i vybraným standardům týkajících se této oblasti. Praktická část se zaměřuje na hodnocení CSR aktivit v konkrétní společnosti: IKEA Group Brno. Prostřednictvím stanovených indikátorů je hodnocena míra implementace CSR aktivit firmy vzhledem k regionálním potřebám. Na základě výsledků analýzy jsou formulována případná doporučení pro management vybrané společnosti.Právní doložka:Prohlašuji, že jsem práci: Uplatňování kontextu společenské odpovědnosti firmy v kontextu regionálního rozvoje vypracoval samostatně a veškeré použité prameny a informace jsou uvedeny v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování vysokoškolských závěrečných prací. Jsem si vědom, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 Autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (subjektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity o tom, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše.This Bachaleor thesis aims to how corporate organization implementing theirs global CSR strategy on local level and if this strategy reflects regional needs and indicates regional development. The first half of the theoretic part was dedicates on characterising concept CSR which involves definitions, triple bottom line, its historical evolution of concept and chosen standards. The second part focuses on CSR advantages, critics and implementation CSR in Czech Republic. The practical part explores the CSR strategy of IKEA and activities on global scale. Local activities are analysis with chosen indicator which measures level of implementation CSR strategies of IKEA. Their results are used for a recommendation to management of IKEA to optimize regions sustainable development.Formula clause:
Klíčová slova:
indikátory; společenská odpovědnost firem; standardy; tři pilíře; udržitelný regionální rozvoj; vývoj