Název:
Strategie vybraného podniku
Autoři:
Kubíčková, Klára Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je konkrétnímu podniku navrhnout vhodnou strategii pro další rozvoj. V úvodní části práce je vymezena základní terminologie, přístupy k tvorbě strategie a nástroje a techniky sloužící k sestavení strategie. Dále je popsán proces strategického řízení v podniku od strategické analýzy po implementaci a kontrolu strategie. V praktické části je představen zvolený podnik. Pomocí vybraných metod, jako jsou PESTE analýza, model životního cyklu odvětví, Porterův model pěti sil, marketingový mix a model 7S, je analyzováno vnější, oborové a vnitřní prostředí podniku s jeho vnitřními zdroji. Následující podkapitoly se zabývají formulací strategie (za pomocí metod jako je matice IFE, EFE, SPACE analýza a SWOT analýza) a dále implementací a kontrolou strategie. Práce je zakončena diskuzí a doporučeními dané firmě.The main aim of the thesis is to develop appropriate strategy for further development of a concrete company. Basic terminology, approaches for creating strategy, implements and techniques used for implementation are introduced in the introductory part. Furthermore, description of business strategic management includes the strategic analysis as well as implementation and control of the strategy. In the practical part the chosen company is introduced. External, internal and the business environment itself with its internal resources is analyzed by using methods such as PESTE analysis, Porter´s model of 5 powers, marketing mix, 7S model and model of industry life cycle. Remaining subchapters are engaged in the strategy formulation (using the methods IFE, EFE matrix, SPACE analysis and SWOT analysis) also in the specific implementation and the strategy controlling. The thesis is concluded with discussion and suggestions for the mentioned company.
Klíčová slova:
implementace; model 7S; PESTE analýza; SPACE analýza; strategické řízení; SWOT analýza