Název:
Teritoriální expanze potravinových řetězců - případová studie Starbucks, Costa Cofee, CrossCafe
Autoři:
Sojma, Roman Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá expanzí potravinových řetězců se zaměřením na prodej kávových nápojů. Konkrétně se jedná o expanzivní politiku a komparaci marketingových nástrojů společností Starbucks, Costa Coffee a CrossCafe na území hlavního města Prahy. Ve své marketingové strategii využívají nadnárodní řetězce ekonomických a sociálních výhod globalizace, které přizpůsobily svoji expanzivní politiku vytvářením řetězových prodejen a globální nabídkou. V České republice se kavárenské řetězce nejčastěji lokalizují v Praze, která patří z hlediska socioekonomických ukazatelů k nejvyspělejším regionům v České republice. Součástí práce je také návrhová část, ve které jsou na základě dotazníkového šetření uvedena možná doporučení pro další rozvoj společností.The Bachelor thesis deals with an expansion of food chains focused on a coffee drinks sale. It deals particularly with an expansive policy and a comparison of marketing tools of companies such as: Starbucks, Costa Coffee and CrossCafe. They are situated in the capital city of the Czech Republic, Prague. These companies use multinational chains of economic and social benefits of globalization in their marketing strategies. The multinational chains adapted their expansive policy by creating chain stores and global supply. The most coffeehouse chains in the Czech Republic are in Prague, which is in terms of socio-economic indicators one of the most advanced regions in the Czech Republic. The thesis also includes a suggestion part with possible recommendations for further development of companies, this part is based on a survey.
Klíčová slova:
globalizace; kavárenské řetězce; marketingový mix; nadnárodní společnosti; SWOT