Original title:
Nákupní chování spotřebitelů na trhu s alkoholickými nápoji v ČR a USA
Authors:
Hůdová, Daniela Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce poskytuje poznání trhu s alkoholickými nápoji v ČR a USA. Identifikuje typického spotřebitele v obou zemích a popisuje společné a rozdílné charakteristiky. V orientační analýze jsou zkoumány vývojové tendence spotřeby alkoholu v ČR i v USA. Dále je také popsán cenový vývoj alkoholických nápojů v ČR a USA. Ke splnění cíle je realizován primární výzkum, v rámci kterého je využito dotazníkového šetření v obou zemích. Ve vlastní práci je také provedena segmentace českých a amerických respondentů pomocí shlukové analýzy. Celkovým výstupem práce jsou doporučení k regulaci spotřeby alkoholu pro vlády daných zemí.The diploma thesis deals with consumer behavior on the market with alcoholic beverages in the Czech Republic and the USA. It provides knowledge of the market with alcoholic beverages in the Czech Republic and the USA. It identifies a typical consumer in both countries and describes common and different characteristics. The analysis of secondary data examines the trends of alcohol consumption in the Czech Republic and the USA. The price analysis of alcoholic beverages in the Czech Republic and the USA is also described. To accomplish the goals of the thesis, primary research is carried out by a questionnaire survey in both countries. Segmentation of Czech and American respondents is also done in the analysis of primary data by cluster analysis. The outcome of this thesis is recommendations for regulating alcohol consumption for the governments of both countries.
Keywords:
alkoholické nápoje; chování spotřebitele; marketingový výzkum; segmentace