Název:
Možnosti využití crowdfoundingu při financování veřejně prospěšných projektů v ČR
Autoři:
Hazuková, Miroslava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hazuková, M. Možnosti využití crowdfundingu při financování veřejně prospěšných projektů v ČR. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá možnostmi využití crowdfundingu jako alternativního zdroje financování veřejně prospěšných statků a projektů. Diskutovány jsou přínosy, problémy i rizika této formy financováni. Dále jsou zkoumány projekty s veřejným zájmem u dvou konkrétních portálů, českého HitHit a amerického Indiegogo. Nejprve jsou data podrobena kvantitativní analýze, jejímž cílem je vyhodnocení prvků projektu s veřejným zájmem, které mohou mít vliv na jeho úspěšnost. Hlavní částí práce je pak logitový model, pomocí kterého byly vyhodnoceny faktory mající na úspěch kampaně s veřejným zájmem největší vliv. Závěr práce pak zahrnuje zhodnocení potenciálu financování veřejných a veřejně prospěšných projektů v ČR formou občanského crowdfundingu, shrnutí výhod a nevýhod financování touto formou a formulace doporučení pro veřejný sektor, jak nastavit klíčové faktory, tak aby kampaň byla úspěšná.Hazuková, M. The possibilities of using crowdfunding to finance public projects in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. The diploma thesis deals with the possibilities of using crowdfunding as an alternative source to finance public goods and projects. It discusses benefits, pro-blems and risks of this form of financing. Furthermore, the thesis examines pro-jects with public interest at two crowdfunding platforms, the Czech HitHit and the American Indiegogo. First of all, the gathered data is subjected to a quantitative analysis aimed at evaluating elements of a project with public interest that may most affect its success. The main part of this thesis is based on a logit model, which was used to evaluate factors leading to the most successful campaign with public interest. The conclusion discusses the potential for financing public and public be-nefit projects in the Czech Republic in the form of civic crowdfunding, and provides a summary of advantages and disadvantages of this way of financing. In addition, recommendations are formulated for the public sector on how to set key factors to make the campaign successful.
Klíčová slova:
crowdfunding; HitHit; Indiegogo; kampaň; logitový model; občanský crowdfunding; platforma; veřejný sektor; veřejný statek