Název:
Vliv průmyslové revoluce "Industry 4.0" v kontextu firemního vzdělávání lidských zdrojů
Autoři:
Dobyšarová, Dominika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Dobyšarová, D. Vliv průmyslové revoluce "Industry 4.0" v kontextu firemního vzdělávání lidských zdrojů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Průmysl 4.0 neboli čtvrtá průmyslová revoluce, ve které se v současné době nacházíme, je velice aktuálním tématem, který začíná nabývat na důležitosti. Koncept Průmyslu 4.0 je nastaven tak, že se postupně začínají vytvářet „chytré továrny“, které budou fungovat na kyberneticko-fyzikálních systémech a ty postupně převezmou manuální a rutinní práci, kterou doposud zastávali lidé. Diplomová práce zkoumá současnou situaci znalostí a kompetencí respondentů. Práce vychází ze sekundárních dat průzkumu PIACC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies), který je použit na zpracování zmíněné problematiky. Na základě těchto dat je určeno pět faktorů: postoj k práci, vzdělávání během pracovní doby, počítačová gramotnost, rovnováha mezi soukromým a pracovním životem a sebevzdělávání. Výsledné faktory jsou komparovány mezi generacemi X a Y pomocí t-testu. Pro dva nezávislé výběry se porovnává, zda se výsledky měření na jedné skupině (generace X) významně liší od výsledků měření na druhé skupině (generace Y).Dobyšarová, D. The impact of the industrial revolution "Industry 4.0" in connection to the corporate education of human resources. Master’s thesis. Brno: Mendel’s university in Brno, 2020. Industry 4.0, in other words the 4th Industrial revolution, where we currently are, is a very relevant topic, which begins to take on importance. The concept of the Industry 4.0 is set up in a way that so called „smart factories“, based on cybernetic-physical systems are being built. Those will gradually take over the manual and routine work performed by people so far. The master’s thesis is looking at the current situation and the competency of respondents. The thesis uses secondary survey data from the PIACC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies), used for the assessment of the above-mentioned matters. Based on this data, five factors were determined : attitude towards work, education within the working hours, computer literacy, work-life balance and self-education. These factors are compared between generations X and Y using a t-test for two independent selections. The test measures whether the results of one group (generation X) are significantly different from the results of the second group (generation Y).
Klíčová slova:
faktorová analýza; generace X; generace Y; průmysl 4.0; vzdělávání