Název:
Vizualizácia real-time dát v prostredí virtuálnej reality
Autoři:
Škorňa, Filip Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vizualizací real-time prostorových dat v 3D scéně prezentované prostřednictvím virtuální reality. Cílem práce je nalézt postup, jak aktualizovat real-time data ze zvoleného zdroje bez nutnosti zásahu uživatele. Klíčovým výstupem práce je zásuvný modul do nástroje Unreal Engine 4, který umožňuje zvolit dátový zdroj, informaci v tomto zdroji a tu prezentovat 3D scéně prostřednictvím jazyka Blueprint. Teoretická část práce poskytuje přehled o aktuálním stavu technologií a nástrojů v oblasti virtuální reality. Následuje přehled problematiky vizualizace prostorových dat ve virtuální realitě. Na základě rešerše je navržen a implementován zásuvný modul pro real-time prostorová data. Na závěr je provedeno ověření implementace a diskutován možný další rozvoj projektu.Bachelor thesis deals with visualization of real-time spatial data in a 3D scene presented using the virtual reality technology. The goal of the thesis is to update real-time data from the selected source in the scene automatically without the necessity of user interaction. The key result of this thesis is an Unreal Engine 4 plugin which allows selecting a required data source and particular values from the feed and provides them to the 3D scene using the Blueprint language. The theoretical part of the thesis reviews currently available virtual reality technologies and tools. Follows the review of spatial data visualization in virtual reality. On the basis of the review, the plugin for real-time spatial data is proposed and implemented. Finally, the evaluation of the implementation is provided as well as the proposal for further development of the project.
Klíčová slova:
real-time data; Unreal Engine 4; virtuálni realita