Název:
Chování spotřebitele na trhu se vzdělávacími kurzy v ČR
Autoři:
Soukupová, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Soukupová, A., Chování spotřebitele na trhu se vzdělávacími kurzy. Diplomová prá-ce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Diplomová práce se zabývá chová-ním spotřebitelů ve věku 15 – 40 let na trhu se vzdělávacími kurzy v České repub-lice. V práci se identifikují důvody k navštívení i nenavštívení kurzů neformálního vzdělávání, faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu a preferovaná forma výuky. Je zkoumáno, zda spotřebitelé preferují osobní výuku s lektorem, videokurzy ne-bo další formy. Primární data byla získávána prostřednictvím dotazníkového šet-ření a hloubkových rozhovorů. Data z kvantitativního výzkumu byla následně po-užita při shlukové analýze. Výstupem práce je určení faktorů, které mají vliv na nákupní chování spotřebitelů, charakteristika segmentů trhu se vzdělávacími kur-zy a formulace doporučení pro vzdělávací instituce.Soukupová, A., Consumer behavior on the market with educational courses. Diploma Thesis. Brno: Mendel university, 2018. The diploma thesis deals with behavior of the 15 – 40 years old consumers on the market with educational courses in the Czech Republic. Reasons for participating or not participating courses of nonformal educational courses are included in this thesis, as well as factors influencing consumer while purchasing the course and the preferred form of teaching. It is analyzed if consumers prefer personal training, video courses or other forms. Primary data were obtained through survey and in-depth interviews. Data from quantitative research were used in cluster analysis. In the end, factors influencing the consumer shopping behavior are determined, as well as the characteristics of market with educational courses segments and recommendations for educational institutions.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; segmentace; spotřebitelské chování; videokurzy; vzdělávací kurzy