Název:
Chování studentů středních škol při výběru vysoké školy
Autoři:
Rivola, Filip Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje chování studentů středních škol při výběru vysoké školy. V rámci marketingového výzkumu je provedena orientační analýza a následné dotazníkové šetření. Prvním vzorkem respondentů jsou studenti z prvních ročníků vysokých škol (n=316), druhým vzorkem respondentů jsou studenti středních škol, kteří navštěvují poslední ročník před maturitou (n=343). Poslední částí marketingového výzkumu jsou hloubkové rozhovory se stejnými vzorky respondentů zmíněnými výše, u každého vzorku respondentů je provedeno 10 hloubkových rozhovorů. U hloubkových rozhovorů respondenti také hodnotili vybrané propagační nástroje vysokých škol. Na základě zjištěných výsledků je analyzováno a popsáno chování studentů a jsou navržena doporučení pro vysoké školy, které sídlí v oblasti Moravy a Slezska. Tato doporučení slouží k lepší propagaci vysoké školy u potenciálních studentů.This diploma thesis deals with the behaviour of secondary school students in choosing a university. As a part of the marketing research, an orientation analysis and a follow-up questionnaire have been carried out. As the first sample of respondents there are students from the first year of study at universities (n=316), as the second sample of respondents there are secondary school students who attend the last year of study before their secondary school-leaving examination (n=343). The last part of the marketing research consists of in-depth interviews with the same sample of respondents mentioned above, for each sample of respondents there are 10 in-depth interviews. For in-depth interviews, respondents have also evaluated selected university promotional tools. Based on the results, students' behaviour has been analysed and described, and recommendations for universities based in the Moravian and Silesian region have been proposed. These recommendations serve for better university promotion to prospective students.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; chování studentů; propagace vysokých škol; volba vysoké školy; vysoká škola; české školství