Název:
Design assessment centra
Autoři:
Buráňová, Pavla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tvorbou nové metodiky pro testování uchazečů o stáž v dobrovolnické studentské organizaci AIESEC. Na základě analýzy dokumentů následované rozhovory se současnými i bývalými členy AIESEC byly identifikovány a popsány kompetence ideálního člena organizace, následně byl sestaven kompetenční model. Pro assessment centrum byly navrženy modelové situace, sestaven harmonogram akce a proběhlo zaškolení hodnotitelů. Design assessment centra byl poté otestován během 7 sezení na celkovém počtu 41 účastníků, z toho 12 mužů a 29 žen ve věku od 19 do 24 let. Během realizace assessment centra byla měřena i jeho souběžná validita s částí psychologického inventáře NEO-PI-R. Byly prokázány středně silné korelace, nicméně nebylo doporučeno assessment centrum touto metodou nahradit. Navržený design assessment centra byl diskutován s ohledem na budoucí využití v organizaci, byla popsána omezení a stanovena doporučení.Aim of this thesis was to design a new methodology for testing applicants for internship to the student volunteer organisation AIESEC. Based on document analysis followed by interviews with contemporary and former members of AIESEC, competencies of an ideal member of the organisation have been identified. Consequently, a competency model has been created. Model situations and event schedule have been prepared and evaluators have been trained for the assessment centre. The design of the assessment centre has then been tested during 7 sessions on total 41 participants - 12 men and 29 women, in the age from 19 to 24. During realization of the assessment centre, its concurrent validity with the NEO-PI-R inventory have been measured. Moderate correlations have been found, however, it has not been recommended to replace the assessment centre with this method. The designed model of the assessment centre has been discussed considering future utilization by the organisation, and limitations and recommendations have been defined.
Klíčová slova:
AIESEC; analýza pozice; assessment centrum; kompetence; modelové situace; NEO-PI-R; souběžná validita; zaškolení hodnotitelů; řízení lidských zdrojů