Název:
Vplyv rozdielnych metód zostavenia vzorku panelovej štúdie na odhad tržných podielov firiem pôsobiacich na poľnohospodárskom trhu
Autoři:
Andreanská, Simona Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá otázkami dvou různých metod používaných při sestavování vzorku panelové studie, které mají vliv na odhad tržních podílů firem na zemědělském trhu. Práce vychází z reálných metod firmy Kleffmann Group. V teoretické části je vysvětlen princip marketingového a panelového výzkumu. Následně je tato část propojená s charakteristikou analyzované firmy. Výsledky práce vycházejí z porovnání využívaných metod a porovnání jejich výhod a nevýhod. Zdrojové údaje jsou interním zdrojem firmy a byly poskytnuty pouze pro účely této práce.ANDREANSKÁ, S., The impact of different methods of assembling a panel study sample on the market share of companies operating on the agricultural market. Bachelor thesis. Brno: Mendel university in Brno, 2018. This bachelor thesis deals with the two different methods used in the preparation of a sample panel study that influences the estimation of market shares in the agri-cultural market. The thesis is based on the company Kleffmann Group's real meth-ods. The theoretical part explains the principle of marketing research and panel research. Subsequently, this part is related to the characteristics of the analyzed company. The results of the thesis are based on the comparison of the methods used and the comparison of their advantages and disadvantages. Source data is an internal resource of the company and was provided for the purpose of this bache-lor thesis only.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; metoda „crop size weighting“; metoda „farm size weighting“; panelový výzkum; tržní podíl