Název:
Využití marketingových principů v oblasti agrobyznysu: výstřel do tmy, nebo cesta zpět k přidané hodnotě v zemědělské prvovýrobě
Autoři:
Glosová, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá propojením oblasti zemědělství a marketingu. Základní otázkou je, jestli může propojení těchto dvou oblastí přinést podnikateli nové příležitosti při tvorbě produktů s přidanou hodnotou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy pojící se s touto problematikou. Praktická část se skládá z výzkumu, který je zaměřen na podnikající subjekty. Nejprve jsou provedeny rozhovory s malými rodinnými farmami. Dále pak s firmami tvořící tradiční velkovýrobu. Závěrem je srovnání těchto dvou rozdílných skupin a porovnání jejich marketingové strategie. Následuje dotazníkové šetření zaměřené na nákupní potřeby kupujících a jejich pohled na současný stav českého zemědělství.This Bachelor thesis deals with the interconnection of agriculture and marketing. The basic question is whether the interconnection of these two areas can give new opportunities for the entrepreneur to create value-added products. In the theoretical part are defined the basic concepts related to this issue. The practical part consists of research, which is focused on entrepreneurial subjects. First, in-terviews are conducted with small family farms. Furthermore, with companies producing traditional largescale production. The conclusion is a comparison of these two different groups and a comparison of their marketing strategy. This is followed by a questionnaire survey focused on purchasing needs of buyers and their view on the current state of Czech agriculture.
Klíčová slova:
agrobyznys; dotazník; komunikační mix; marketing; marketingový mix; přidaná hodnota; rozhovory; zemědělství; značky kvality