Název:
Společenská odpovědnost firem jako součást ekonomického terciárního vzdělávání
Autoři:
Polanská, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá výukou společenské odpovědnosti na vysokých školách v České republice. Jejím cílem je navrhnout doporučení pro rozvoj předmětů zabývajících se společenskou odpovědností firem (CSR) na vysokých školách s ekonomickým zaměřením, aby co nejlépe odpovídaly požadavkům na trhu práce. První část práce tvoří literární rešerše, ve které je vysvětlen koncept CSR. Část je zaměřena přímo na vztah společenské odpovědnosti a vzdělávání, a nejen to vysokoškolské. V rámci vlastní práce byla nejprve provedena analýza současné situace CSR ve vzdělávání jak u nás, tak i v zahraničí. Na základně výsledků provedeného dotazníkového šetření, analýzy sekundární dat a rozhovorů byla následně formulována doporučení. Ta byla směřována do co největšího propojení s praxí formou stáží, přednášek odborníků z praxe a různých projektů organizovaných samotnými studenty.The diploma thesis deals with corporate social responsibility especially with education at the universities in the Czech Republic. Its aim is to propose recommendations for the development of Corporate social responsibility (CSR) subjects at universities with an economic focus in order to best meet labor market requirements. The first part of the thesis is a literary research which explains the concept of CSR. One part is focused on the relationship of social responsibility and education. In the framework of my own work, an analysis of the current situation of CSR in education was carried out both at home and abroad. Based on the results of the questionnaire survey, analysis of secondary data and interviews, recommendations were subsequently formulated. It was directed to the greatest possible connection with practice in the form of internships, lectures by practitioners and various projects organized by students themselves.
Klíčová slova:
CSR; společenská odpovědnost firem; udržitelný rozvoj; univerzity; vzdělávání; výuka; životní prostředí