Název:
Odškodnění klientů leteckých společností
Autoři:
Sychra, Josef Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou odškodnění v letecké dopravě, a to především při zpoždění a zrušení letu, a také při odepření nástupu na palubu. Dále pak řeší problematiku při zpožděném nebo ztraceném zavazadlu. Práce je rozděle-na na dvě části, literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše přibližuje přede-vším evropské a mezinárodní právo ve světle letecké dopravy. Ve vlastní práci jsou zkoumány soudní spory a je navrženo jejich řešení. Dále je zde porovnáno odškod-nění vybraných leteckých společností. V posledních kapitolách najdeme doporuče-ní jak pro poškozené klienty, tak pro letecké společnosti samotné.This bachelor thesis deals with the issues of compensation in air transportation mainly when the flight is delayed or cancelled and when denied boarding. More issues are with delayed or lost baggage. This thesis is divided into two parts. Lit-erature research is aiming on European and international law in air transport. The main part is about judgements and its solving. Next there is a comparison of com-pensation of some airlines. In last chapter we can find some recommendations for affected clients and for airlines.
Klíčová slova:
letecká doprava; odepření nástupu na palubu; odškodnění zavazadla; zpoždění letu; zrušení letu