Název:
Měření hodnoty značky Kingswood
Autoři:
Molodzinovska, Vladyslava Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je měření současné výkonnosti značky Kingswood na základě prvků vnímaného marketingového mixu a dimenzí hodnoty značky, jimiž jsou loajalita ke značce, vnímaná kvalita a povědomí o značce s asociacemi spojenými s ní. V teoretické části bakalářské práce se vysvětluje vícerozměrný koncept hodnoty značky a jsou představeny dosavadní výsledky měření vztahů mezi prvky marketingového mixu a hodnotou značky. Na základě teoretických poznatků je postaven koncepční model a jsou formulovány hypotézy pro účel následného statistického testování. S cílem představit cider Kingswood je do teoretické části bakalářské práce také zahrnut aktuální marketingový mix značky. Další část práce popisuje metodiku týkající se regresní a korelační analýzy. Ta je následně využitá v praktické části práce, která se věnuje odhalení vztahů mezi proměnnými a verifikaci předpokladů uvedených v teoretické části práce. V neposlední řadě jsou představeny výsledky práce a nabízena doporučení ohledně vylepšení stávajících prvků marketingového mixu s cílem přispět k vyšší hodnotě značky Kingswood.The purpose of this bachelor thesis is to measure the current brand equity performance of Kingswood based on perceived marketing mix elements and brand loyalty, perceived quality, and brand awareness with associations. The literary review casts light on the concept of brand equity and its dimensionality and focuses on findings from the previous studies on the relationships between perceived marketing mix elements towards the brand equity. The conceptual model is constructed based on findings and theories, and hypotheses are formulated for further statistical testing. To introduce the brand, the description of the actual marketing mix is integrated into this thesis, as well. The next section describes the methodology related to the regression and correlation analysis. It is later used in the practical part, which is dedicated to identifying the relationships between variables and verifying the presumptions stated in the theoretical part of the thesis. Last but not least, the conclusions are presented and recommendations are made about how to improve marketing mix elements in order to contribute to the greater brand equity.
Klíčová slova:
asociace se značkou; hodnota značky; loajalita ke značce; povědomí o značce; vnímaná kvalita; vnímaný marketingový mix