Název:
Problematika reklamací v oblasti cestovního ruchu
Autoři:
Kadlecová, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou řešení reklamací, konkrétně ne-jednotnou formou vyčíslování výše kompenzace při vadách zájezdu. V rámci lite-rární rešerše je zpracován přehled právní úpravy týkající se vad zájezdů, reklamací a odškodnění zákazníků s využitím reklamačních tabulek, a to mj. formou příkladů z české a zahraniční soudní praxe. V praktické části byly za pomocí dotazníkového šetření zjišťovány postoje tuzemských cestovních kanceláří k otázce zavedení jed-notné kompenzační formy. Tato by mohla v konečném důsledku významně snížit počet soudních sporů o výši odškodnění mezi klienty a cestovními kancelářemi. V závěru práce jsou vyhodnoceny názory CK k jednotné formě, zhodnocen případ-ný dopad na CK při zavedení takovéto formy a jsou formulována doporučení ke snížení počtu neoprávněných reklamací.The bachelor thesis deals with the issue of complaint resolution, specifically the non-uniform form of quantification of compensation in case of trip failures. In the literature search there is an overview of legal regulations concerning defects of tours, complaints and customer damages with the use of complaint tables, among others by examples from Czech and foreign judicial practice. In the practical part, using the questionnaire survey, the attitudes of domestic travel agencies to the question of introducing a single compensation form were investigated. This could ultimately significantly reduce the number of litigation between clients and travel agencies. The conclusion of the thesis evaluates the opinions of the travel agency on the unified form, evaluates the possible impact on the travel agency when in-troducing such a form and makes recommendations to reduce the number of un-justified claims.
Klíčová slova:
Frankfurtská tabulka; kompenzace; právo v cestovním ruchu; reklamace; zájezd