Název:
Vzdělávání pracovníků jako nástroj zvyšování kvality poskytovaných služeb v sociálních službách
Autoři:
Ždánská, Helena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vzdělávání zaměstnanců, které má sloužit jako nástroj na zvyšování kvality poskytovaných služeb. Diplomová práce byla pro zpracování rozdělena na dvě hlavní části. Literární rešerše byla věnována základním pojmům v sociálních službách obecně, byla vymezena struktura zaměstnanců v sociálních službách a odborné požadavky na vzdělávání a to u sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Cílem je provést analýzu systému vzdělávání ve vybraných příspěvkových organizacích a posoudit, zda se vybrané příspěvkové organizace zabývají dostatečně vzděláváním svých zaměstnanců. Byl použit kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který byl následně statisticky vyhodnocen a kvalitativní výzkum, který proběhl osobními rozhovory s managementem organizace a byl zpracován softwarem MAXQDA. V závěru diplomové práce byly navrženy konkrétní doporučení včetně ekonomického vyčíslení, které by měly pomoci současný systém vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybraných příspěvkových organizacích vylepšit a zefektivnit.The diploma thesis deals with employee training, which should serve as a tool for improving the quality of provided services. The diploma thesis was divided into two main parts. Literary research has been devoted to basic concepts in soci-al services in general, the structure of employees in social services and the pro-fessional requirements for education, and social workers and workers in social services. The aim is to analyze the education system in selected contributory or-ganizations and to assess whether selected contributory organizations are suffi-ciently involved in educating their employees. Quantitative research was used in the form of a questionnaire survey, which was statistically thereafter evaluated and qualita-tive research that was conducted through personal interviews with the organi-zation's management and was processed by MAXQDA software. In the end the diploma thesis has been designed with specific recommendations, including economic calculation, which should help to improve and streamline the current system of education and development of employees in selected contributory organizati-ons.
Klíčová slova:
kvalita poskytovaných služeb; rozvoj zaměstnanců; sociální služby; standardy; vzdělávání; zaměstnanci