Název:
Social media marketing communication in Czech republic and Georgia
Autoři:
Shurgaia, Zurabi Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Shurgaia, Z. Social media marketing communication in the Czech Republic and Georgia. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. The topic of the master thesis is “Social media marketing communication in the Czech Republic and Georgia”. The main objective of this thesis is to compare social media marketing communication in the Czech Republic and Georgia, to identify the most effective way of promotion using the social media marketing in those two countries, to make a short-term prediction, if the ways of promotion will have a tendency to change in the near future. Depending on the final results received after our research, we will receive a clearer picture of how social media marketing is working in chosen countries, if it plays important role in the countries’ economies, how fast this marketing sector is developing and how it looks like nowadays. In my case the focus is on the country called Georgia, because it was one of the most important and developed areas from all former USSR countries in the matter of culture, economy, and education and it is believed that it still has a big potential to develop further, especially in the way of modern social media, which has recently become a part of our everyday life.Shurgaia, Z. Marketingová komunikace v sociálních médiích v České republice a Gruzii. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2019. Tématem diplomové práce je „Marketingová komunikace v sociálních médiích v České republice a Gruzii“. Hlavním cílem je srovnání marketingové komunikace skrz sociální media mezi Českou republikou a Gruzií. Posléze identifikovat nejefektivnější způsob propagace použitím marketingu v sociálních médiích u těchto dvou zemí, vytvořit krátkodobou předpověď, pokud způsoby propagace budou mít tendenci se v blízké budoucnosti měnit. V závislosti na konečných výsledcích získaných z našeho výzkumu obdržíme jasnější představu o tom, jak funguje marketing sociálních medií ve zvolených zemích, zda hraje důležitou roli v ekonomikách zemí, jak rychle se tento marketingový sektor rozvíjí a jak vypadá v současnosti. V mém případě je to zaměření na zemi zvanou Gruzie, protože byla jednou z nejdůležitějších a nejrozvinutějších oblastí všech zemí bývalých SSSR ve sféře kultury, ekonomiky, vzdělávání a věří se, že má stále vysoký potenciál k dalšímu rozvoji, zvláště na poli moderních sociálních médií, která se nedávno stala nedílnou součástí každodenního života.
Klíčová slova:
desktop a mobilní zařízení; facebook; Gruzie; Instagram; komunikace; marketing sociálních médií; regresní analýza; sociální média