Název:
Nákupní chování domácností v oblasti rychloobrátkového zboží
Autoři:
Frýdl, David Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na nákupní chování domácností v oblasti rychloobrátkového zboží v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak se projevují rozdíly v nákupním rozhodování domácností různých velikostí a struktur v oblasti rychloobrátkového zboží, a na základě zjištěných poznatků formulovat doporučení pro subjekty podnikající na tomto trhu. Nejprve byla nasbírána sekundární data. Aby bylo možné dosáhnout cílů této práce, tak byly realizovány také hloubkové rozhovory (n = 31) a dotazníkové šetření (n = 404). Kvantitativní data byla sbírána od září do konce října 2018. Výzkum přinesl zajímavé postřehy ohledně klíčových faktorů při výběru obchodu a nákupních zvyklostí domácností různých velikostí a struktur v souvislosti s nákupem rychloobrátkového zboží. Na základě těchto zjištění byla sestavena marketingová doporučení pro obchodníky v oblasti rychloobrátkového zboží.This diploma thesis is focused on buying behaviour of households in fast moving consumer goods in Czech Republic. The main objective of this thesis is to find out how the differences are manifested in the purchasing decisions of households of different sizes and structures in fast moving consumer goods and to formulate recommendations for entities operating on this market based on the findings. First, the secondary data was collected. To achieving the objectives of the thesis also in-depth interviews were conducted (n = 31) and questionnaire survey was carried out (n = 404). Quantitative data were being collected from September to the end of October 2018. Research brought interesting insights into the key factors in the selection of the stores and shopping habits of the households of different sizes and structures related to buying fast moving consumer goods. Marketing recommendations were prepared for retailers in the fast moving consumer goods on the basis of the findings.
Klíčová slova:
diplomová práce; drogerie; nákupní chování; potraviny; rychloobrátkové zboží; české domácnosti