Original title:
Návrh sedacího prvku do interiéru
Authors:
Vačevová, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Obsahem této diplomové práce je důsledně a komplexněji přepracovat již existující prototyp odpočivného prvku vytvořený v rámci předmětu Ateliér designu nábytku II navazujícího studia. Výstupem bude tedy nová realizace přepracovaného prototypu. Celá práce je rozdělena do dvou navzájem propojených částí, a to části teoretické a praktické. Teoretická část mapuje problematiku sezení, a to jak po stránce historické, ergonomické tak i po stránce použitých materiálů a technologií. Rovněž je zde zahrnuta rešerše, která funguje jako inspirační zdroj pro výchozí tvorbu. Praktická část zahrnuje prvotní skici, 3D vizualizace, reálné fotografie z výroby, stručnou technickou dokumentaci a rovněž popis výroby prvního i druhého prototypu. Následují možná variantní řešení odpočivného křesla. Práce je zakončena kapitolou marketing, která popisuje především možnosti dalšího variabilního zpracování výrobku, přístup ke stanovení ceny výrobku na trhu s odpočivným nábytkem, uvedení výrobku na trh, jeho distribuci a marketingovou komunikaci.The content of this thesis is consistent and complex rework the existing prototype of the seating rest element created at the object Furniture Design Studio II at the follow-up study. The output is a new realization of the remaked prototype. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part maps the issue of sitting - from historical, ergonomic views and used materials and technologies, too. In this thesis is also included an overview of sources of inspiration for the initial creation. Practical part includes the first sketches, 3D visualizations,the real photos from production, a brief technical documentation and description of the first and the second prototype production, too. Also there are some other variants of this rest chair. At the end of this work dit there is the chapter called Marketing are describes the possibilities of further variable product processing, approach for determinating price of the product at the rest furniture market, its distribution and marketing communication.
Keywords:
interiér; překližka; sedací nábytek