Original title:
Úspěšnost prodeje masných výrobků v obchodním řetězci ENAPO
Authors:
Zavadilová, Tereza Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá prodejem uzenářských výrobků v maloobchodním řetězci ENAPO OBCHODNÍ, a.s. Prodeje těchto výrobků byly analyzovány v prodejně ENAPO v městysi Švábenice. Prodeje probíhaly v měsících srpnu, září a říjnu roku 2017. Bylo provedeno vyhodnocení oblíbenosti dodavatelů uzenářských výrobků podle počtu jejich prodávaných výrobků a na základě srovnání prodejnosti stejných produktů od různých dodavatelů. Byl zjištěn vliv prodeje uzenářských výrobků ve dvou po sobě jdoucích akcích na celkovou prodejnost výrobků. Byl zkoumán prodej zlevněných uzenářských výrobků ve sledovaném období. Práce se dále zabývá obchodní přirážkou, kterou maloobchod u uzenářských výrobků uplatňuje. Je vykreslen trend prodejnosti vybraných uzenářských výrobků. Řešenou problematiku doplňují názory respondentů na prodej uzenářských výrobků v prodejně, na jejich kvalitu, cenu a informovanost zákazníků o prodeji akčního uzenářského zboží. Na základě zjištění byla navržena doporučení pro zlepšení prodejů uzenářských výrobků v prodejně.The diploma thesis deals with the sale of smoked products in the retail chain ENAPO OBCHODNÍ, a.s. The sales of these products were analyzed at the ENAPO store in the town of Švábenice. The sales were in August, September and October 2017. The popularity of the suppliers of smoked products was evaluated according to the number of their sold products and according to a comparison of the sales of the same products from different suppliers. The impact of the sale of smoked products in two consecutive special offers on the overall sales of products was found. The sale of discounted smoked products was investigated in the monitored period. The diploma thesis also deals with the mark-up applied by the retail in smoked products. A trend of sales of selected smoked products is outlined. The solved issue is complemented by respondent’s opinions on the sale of smoked products in the store, on their quality, price and customer awareness of the sale of smoked products. On the basis of the findings, recommendations have been proposed to improve the sale of smoked products in the shop.
Keywords:
akce; maloobchod; maloobchodní řetězec; obchodní přirážka; sleva; uzenářské výrobky