Název:
Využívání sociálních sítí ve vzdělávání žáků středních odborných škol
Autoři:
Alenková, Ilona Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o tématu využívání sociálních sítí ve vzdělávání žáků středních odborných škol. Cílem práce je zjistit míru využívání sociálních sítí při výuce a učení žáků středních odborných škol. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá problematikou informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Jádro teoretické části práce popisují kapitoly s názvy sociální sítě a sociální sítě ve vzdělávání. Cílem teoretické části práce je seznámení se s pojmem informační a komunikační technologie a sociální sítě, popis nejčastěji využívaných sociálních sítí a jejich působení ve vzdělávání. Teoretická část je zpracována na základě aktuálních tuzemských i zahraničních odborných zdrojů, tištěných i elektronických. Cílem praktické části je zjistit míru využívání sociálních sítí žáky středních odborných škol a popsat výsledky z průzkumu, který bude založen na kvantitativní metodě dotazníkového šetření. Na základě získaných dat a výsledků průzkumu bude formulováno doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis deals with the topic of using social networks in education of secondary vocational schools. The aim of this thesis is to find out the use of social networks in teaching and learning of secondary vocational schools. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with information and communication technology in education. The core of the theoretical part is described by chapters social networks and social networks in education. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the concept of information and communication technologies and social networks, description of the most frequently used social networks and their influence in education. The theoretical part is processed on the basis of current domestic and foreign professional sources, printed and electronic. The aim of the practical part is to find out the use of social networks by secondary school students of secondary vocational schools and to describe the results of a survey based on a quantitative approach in the form of a questionnai-re. Based on the obtained data and the survey results will be written a recom-mendation for pedagogical practice.
Klíčová slova:
ICT; sociálni sítě; střední odborná škola; vzdělávání; žák střední školy