Název:
Možnosti uplatnění regionální značky na území MAS Brána Vysočiny
Autoři:
Dohnálková, Kristýna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění regionální značky na území MAS Brána Vysočiny. Teoretická část práce diskutuje relevantní pojmy jako je endogenní rozvoj, lokální produkt, regionální značka, místní akční skupina a teritoriální marketing. Další část práce představuje zájmové území příslušné MAS, zkoumány jsou především předpoklady území pro vznik regionální značky. Hlavní část práce se věnuje nejdůležitějším krokům, které je třeba zvážit při zavedení nové značky do území. Jako podklad ke zpracování této části práce sloužily především informace z uskutečněných osobních rozhovorů s vybranými koordinátory regionálních značek. Součástí hlavní části práce jsou návrhy na uplatnění značky v podmínkách MAS Brána Vysočiny. Práce si rovněž všímá významu regionální značky jako nástroje podpory cestovního ruchu v území. Dále rozebírá možnost vybudování značky pod záštitou Asociace regionálních značek, nebo jako samostatné a nezávislé značky. Závěrečná kapitola shrnuje získané poznatky, identifikovány jsou výhody a nevýhody obou typů navrhovaného užití. Výsledky práce ukázaly, že obě možnosti vybudování značky fungují na podobném principu, avšak vykazují četné odlišnosti, které mohou být zásadní při rozhodování o vzniku značky na území MAS.Diploma thesis focuses on the possibilities of applying the regional brand in the area of LAG Brána Vysočiny. Theoretical part discusses relevant terms, such as endogenous development, local product, regional brand, local action group and territorial marketing. The region of mentioned LAG is introduced in the next part of thesis, primarily are researched the conditions for implementing regional brand. Main part of thesis deals with the most significant steps which should be considered while implementing new regional brand to the region. Personal interviews with regional brand coordinators were used as an information source for this part. Main part also includes suggestions on how to build regional brand in the circumstances of LAG Brána Vysočiny. It is also discussed the importance of regional brand as a tool of supporting tourism in the region. Thesis further analyses whether is possible to build regional brand under control of Association of Regional Brands or build it independently. Final chapter summarizes acquired findings, advantages and disadvantages of both implementing types are identified as well. Results showed that both implementing types are working on similar foundations but have several differences which can be crucial when deciding how to implement regional brand in the region of LAG.
Klíčová slova:
asociace regionálních značek; cestovní ruch; lokální produkt; marketing; MAS Brána Vysočiny; Místní akční skupiny (MAS); regionální značka