Original title:
Rozvoj značky vybrané společnosti
Translated title:
Brand Development of the selected Company
Authors:
Horák, Jan ; Fait, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou značky společnosti Strojírenský zkušební ústav, s.p., která svým zákazníkům nabízí služby zkušebnictví, inspekce a certifikace. V teoretické části je provedena literární rešerše zaměřenou na problematiku marketingu a značek. Klíčová je potom analytická část, která obsahuje podrobnou analýzu aktuálního stavu značky „Strojírenský zkušební ústav“. Práce dále obsahuje dotazníkové šetření zaměřené jak na vnitřní prostředí podniku, tak na jeho zákazníky. Na provedený výzkum navazuje návrhová část s možnými návrhy, jak značku dále rozvíjet.
This master’s thesis analyses a brand of selected company Engineering Test Institute, public enterprise (SZU), which offers services of testing, inspection and certification. Theoretical part of the thesis is focused on literature research of marketing and branding theories. The key part is the analytical part, which contains a detailed analysis of the current state of the brand "Engineering Testing Institute". The thesis also contains a questionnaire survey focused on both the internal environment of the company and its customers. The research is followed by a final part with possible suggestions on how to further develop the brand.
Keywords:
B2B; Brand; brand audit; branding; certification; inspection; marketing; PESTLE analysis; Porter analysis; promotion; SWOT analysis; testing; audit značky; B2B; branding marketing; certifikace; inspekce; PESTLE analýza; Porterova analýza; propagace; SWOT analýza; zkušebnictví; Značka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192125