Název:
Vysokotlaké vstřikovací systémy
Překlad názvu:
High Pressure Injection Systems
Autoři:
Břoušek, Roman ; Otipka, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vysokotlakými vstřikovacími systémy zejména pro osobní automobily. Cílem bylo popsat soustavu přímého vstřikování na konkrétních pohonných jednotkách společně se způsoby snižování emisí a jejich nejčastějších závad. Postupně jsou v práci popsané části vysokotlakého vstřikování včetně jejich funkce. Při porovnání současných soustav přímého vstřikování benzinu i nafty si lze všimnout jejich vzájemné podobnosti z hlediska funkce. Závěrem je vhodné zmínit nástup elektrifikace a tím i vývoj vstřikovacích soustav, který je s kombinací finančního a technologického hlediska na ústupu.
This thesis is based on high pressure injection system mostly for commercial vehicles. The aim is to describe direct injection systems on specific drive units with methods of reducing emissions and their common issues. Gradually, the parts of injection system are described including their function. By comparing direct injection systems of gasoline and diesel similarities can be notice by aspect of their function. Finally is good to mention onset of electrification and thus develepment of injection systems, which are retreat by combination of financial and technological aspects.
Klíčová slova:
BlueHDI; common rail; přímé vstřikování benzinu; redukce emisí; TSI; vysokotlaké palivové čerpadlo; vysokotlaké vstřikovače; vysokotlaké vstřikování paliva; vysokotlaký palivový zásobník; BlueHDI; common rail; gasoline direct injection; high pressure fuel injection; high pressure fuel pump; high pressure fuel rail; high pressure injectors; reduction of emissions; TSI
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191940