Název:
Jednání nebankovních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů z hlediska nekalé soutěže
Překlad názvu:
Conduct of non-banking providers of consumer loans from the perspective of unfair competition
Autoři:
Chadimová, Barbora ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jednání nebankovních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů z hlediska nekalé soutěže Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou poskytování spotřebitelských úvěrů nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů z hlediska korektnosti jejich jednání ve vybraných oblastech jejich působení. Cílem práce je zejména vybraná typizovaná jednání nebankovních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů posoudit z hlediska možnosti dopuštění se nekalých obchodních praktik a nekalé soutěže. Autorka tak v práci zkoumá jednání těchto subjektů v souvislosti s jejich informační povinností a povinností posoudit úvěruschopnost spotřebitele. V oblasti informační povinnosti se blíže zaměřuje na předsmluvní informační povinnost nebankovních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů a na povinnost těchto subjektů informovat spotřebitele o roční procentní sazbě nákladů. Předmětem práce je rovněž posouzení možné souběžné odpovědnosti nebankovních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů za dopuštění se nekalých obchodních praktik a nekalé soutěže. Zohledněny jsou přitom také sankce stanovené přímo zákonem o spotřebitelském úvěru. V práci je dále uveden vývoj právní úpravy ve vymezených oblastech, kdy práce zahrnuje i porovnání současné a předchozí právní úpravy spotřebitelských úvěrů. Práce současně obsahuje několik namátkových šetření...1 Behaviour of non-bank consumer credit providers in terms of unfair competition Abstract The thesis deals with the issue of providing consumer loans by non-bank providers of consumer loans in terms of the correctness of their actions in selected areas of their activities. The aim of this work is to assess selected typized behaviour of non-bank providers of consumer loans in terms of the possibility of committing (both) unfair commercial practices and unfair competition. The author thus examines the behaviour of these entities in connection with their information duty and the duty to assess creditworthiness of consumers. In the area of information duty, it focuses more on the pre-contractual information obligation for non-bank consumer credit providers and the obligation for these entities to inform consumers of the annual percentage rate of charge. The subject of the thesis is also an assessment of possible concurrent responsibility of non-bank providers of consumer credit for committing unfair commercial practices and unfair competition. The sanctions provided for by the Consumer Credit Act are also taken into account. The author also describes the development of legislation in defined areas, where the work includes a comparison of current and previous legislation on consumer credit. The thesis contains...
Klíčová slova:
Nebankovní poskytovatel spotřebitelského úvěru; nekalá soutěž; spotřebitelský úvěr; consumer credit; Non-bank consumer credit provider; unfair competition