Original title:
Twitter jako další bojiště? Analýza mediální kampaně izraelské armády na Twitteru během protestů v Gaze
Translated title:
Twitter as an additional battlefield? Analysis of Israel Defense Forces' social media campaign during the Great March of Return
Authors:
Plíštilová, Tereza ; Záhora, Jakub (advisor) ; Parízek, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The respective master's thesis examines the relationship between frames and narratives and how they resonate with images on social media. In the present thesis I research how Israel Defense Forces framed the protests in Gaza also known as the Great March of Return from 30 March 2018 to 30 March of 2019 on Twitter. While analyzing the twitter account of Israel Defense Forces, I apply Entman's (1993) elements of framing and identify broader strategic narratives that Israel currently employs. The broader strategic narratives include "Israel as the only democracy in the Middle East"; "Israel as a startup nation" and "Israel as the leader in combating Islamic terrorism". In the theoretical part I also reflect on previous research and studies engaging with social media and its use by militaries. In the analytical part I identify individual frames that Israel Defense Forces have repeatedly employed during the protests in the respective timeframe. Each frame is accompanied by visual content and if available by the strategic narratives.Diplomová práce zkoumá vztah mezi narativy a rámováním událostí a do jaké míry s nimi rezonuje vizuální obsah v podobě snímků a videí. V této práci zkoumám, jak Izraelská armáda rámovala protesty v Gaze, také známy pod názvem Great March of Return, v období mezi 30. březnem 2018 až 30. březnem 2019 na sociální síti Twitter. Během analýzy jednotlivých tweetů aplikuji prvky rámování dle Entmana (1993) a zaměřuji se na strategické narativy, které Izrael v současné době využívá. Mezi tyto narativy se řadí zejména narativ Izrael jako jediné demokracie na blízkém východě, Izrael jako "startup nation" a centrum technologického pokroku, a nakonec Izrael jako vůdce v boji proti islámskému terorismu. V teoretické části se také zabývám předchozími výzkumy a studiemi zabývajícími se sociálními médii a jejich využíváním vojenskými silami. V analytické části identifikuji jednotlivé rámce (frames), které Izraelské armáda opakovaně používala během protestů v Gaze ve zkoumaném období. Každý identifikovaný rámec (frame) je doprovázen vizuálním obsahem ve formě fotky či videa a pokud jsou k dispozici, tak také strategickými narativy.
Keywords:
Gaza; Great March of Return; Izraelská armáda; Narativy; Protesty; Rámování; Twitter; Framing; Gaza; Great March of Return; Israel Defense Forces; Narratives; Protests; Twitter
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/118618