Original title:
Propagace telekomunikačních firem a jejich výrobků a služeb - diskurzní analýza
Translated title:
Promotion of Telecommunication Companies and Their Products and Services - Discourse Analysis
Authors:
Krška, David ; Haupt, Jaromír (referee) ; Rujbrová, Šárka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
V práci je rozebrána diskursní analýza reklam telekomunikačních společností. Teoretická část se věnuje diskurzní analýze, popisu použitých pojmů, vlastní definici reklamy a metodologii samotné analýzy. V praktické části jsou uvedeny jednotlivé příklady konkrétních reklam v anglickém jazyce. Analýza se věnuje propojení textů reklam pro dané kulturní prostředí, vizuálním vlastnostem a očekávanými příjemci jednotlivých reklam.
The thesis deals with discourse analysis of advertisements produced by telecommunication companies. The theoretical part of the thesis describes the terms, methodology, the definition of advertising and the discourse analysis itself. In the practical part, advertisements from English-speaking countries are used as examples to analyze. The analysis will cover connections of texts with cultural background, visual features, and expected audience.
Keywords:
Intertextualita; presupozice; přesvědčit; vizuální vlastnosti; způsob upoutání pozornosti; attention-seeking device; Intertextuality; persuade; presupposition; visual features
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/190644