Original title:
Návrh konkurenční strategie pro firmu Granit Parts komanditní společnost
Translated title:
Proposal of Competitive Strategy for Company Granit Parts Special Partnership
Authors:
Rozmarínová, Magdalena ; Nedoma,, Miroslav (referee) ; Nedoma,, Miroslav (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Náplní této diplomové práce je vytvoření konkurenční strategie obchodní společnosti. V práci je zkoumán současný stav společnosti, jejímž předmětem podnikání je prodej náhradních dílů a příslušenství na zemědělské stroje. Analyzuje vliv vnějšího a vnitřního prostředí na společnost. Dále byl proveden marketingový průzkum. Ze získaných dat jsou vymezeny strategické cíle společnosti a je zpracován návrh konkurenční strategie a její časový harmonogram.
The aim of this diploma thesis is creation of competitive strategy of business company. The thesis analyses current state of company, its subject of enterprise is sale of replacement parts and equipment for agricultural machinery. It analyses influence of the external and internal environment on the company. Further was made the marketing research. The strategic targets are determined from the obtained data. The thesis contains proposal of competitive strategy and its time schedule.
Keywords:
competition; competitive advantage; competitive strategy; marketing mix; marketing research.; Strategy; value chain analysis; hodnotový řetězec; konkurence; konkurenční strategie; konkurenční výhoda; marketingový mix; marketingový průzkum.; Strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/189046