Název:
Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu
Překlad názvu:
Simulation of Collision Handling Based on Physical Model
Autoři:
Maštera, Petr ; Kadlec, Jaroslav (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá řešením kolizí mezi objekty scény a následným vyhodnocením těchto kolizí na základě fyzikálního modelu. Implementace všech aplikací a algoritmů je provedena v prostředí Win32 ve Visual Studiu v programovacím jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenGL a nadstavby Open Inventor. K práci je přiložena pomocná aplikace zabývající se výpočtem fyzikálních veličin. V demonstračních aplikacích jsou implementovány algoritmy pro detekci a vyhodnocení kolizí výbuchem, jednoduchým a fyzikálním odrazem na základě fyzikálních vzorců a vztahů. V hlavní demonstrační aplikaci "průlet tunelem" je implementován jednoduchý herní engine. Součástí práce je diskuse objevujících se problémů s případným návrhem řešení.
This MSc Thesis focuses on the collision detection between scene objects and consequent resolution of such collisions on the basis of physical model. The implementation of all the applications and algorithms is achieved in Win32 environment in Visual Studio using the programming language C++; it also employs the graphical library Open Inventor based on OpenGL. The work also includes additional application for the calculation of physical values. The demo applications involve algorithms for detection and resolution of explosive collision by the use of a simple and physical reflection on the basis of physical formulas and relationships. The main demo application called "tunnel transit" incorporates a simple game engine. The thesis also includes a discussion over the aroused problems with collision solving and some suggestions how to overcome them.
Klíčová slova:
C++.; Detekce kolizí; fyzikální odraz; fyzikální vyhodnocení kolize; jednoduché vyhodnocení kolize; jednoduchý odraz; matice momentu setrvačnosti; Open Inventor; srážka pevných těles; těžiště tělesa; vyhodnocování kolizí; C++.; centre of mass; Collision detection; collision of rigid bodies; collision resolution; inertia tensor; Open Inventor; physical collision resolution; physical reflection; simple collision resolution; simple reflection
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/187530