Original title:
Vývoj grafických aplikací na iPhone a iPad platformě
Translated title:
Graphics Application Development on iPhone and iPad Platform
Authors:
Fiala, Petr ; Bartoň, Radek (referee) ; Pečiva, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá tvorbou grafických aplikací pro systém iOS, popisuje základy OpenGL ES 2.0, vývojové prostředí Xcode, Framework Cocoa Touch a jazyk Objective-c. Je zaměřena na popis tvorby OpenGL hry, z žánru tzv. "line drawing" her.
The project deals with the creation of graphical applications for iOS system, describes the basics of OpenGL ES 2.0, development environment Xcode, Cocoa Touch Framework and Objective-C language. It focuses on the description of creation OpenGL game in the genre of "line drawing" games.
Keywords:
App Store; approval proccess; Cocoa; Mac OS X; Opengl; Opengl ES; per vertex lighting; shader; Touch; Xcode; App Store; Cocoa; Mac OS X; Opengl; Opengl ES; per vertex lighting; schvalovací proces; shader; Touch; Xcode
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187627