Original title:
Realistický model oblohy
Translated title:
Realistic Model of the Sky
Authors:
Kussior, Zdeněk ; Bílek, Václav (referee) ; Drahanský, Martin (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Dokument popisuje teoretickou přípravou a řešení realistické vizualizace volumetrických oblaků pro prostředí simulátoru, běžícího v reálném čase. V první části se zabývám meteorologickým základem celého problému a uvádím mezinárodní klasifikaci oblaků do deseti základních kategorií včetně popisu jejich vzhledu, výskytu a okolností vzniku. Druhá část se zabývám zpětnou interakci oblaků se simulátorem. Ta dává oblačnosti charakter mechanické a elektromagnetické překážky, se kterou je v realistické simulátoru techniky vhodné počítat. Dále popisuji některé technologie i konkrétní implementace vizualizace a hodnotím jejich vlastnosti. V poslední části dokumentu popisuji samotnou implementaci systému zobrazování volumetrických oblaků a pokouším se popsat směr, kterým bude možné projekt v budoucnu dále rozvíjet.
The paper describes a theoretical base and realization of realistic volumetric clouds visualization in an environment of real-time simulator. The first part is concerned with a meteorological background of this problem. I show international classification of ten basic cloud types including a short description and cases of occurence. The following part is concerned with an interaction between cloudiness and simulation core, which is based on the fact, that each cloud acts as a mechanical or an electromagnetic obstacle. This should be considered on some way in simulation. The next part describes technologies and practical implementations of visualization and evaluates their characteristics. Finally, the last chapter describes my implementation and tries to outline project advancement.
Keywords:
classification; cloud; cloudiness; electromagnetic radiation; fog; hail; icing; impostor; OpenGL; precipitation; rain; shader; shading model; snow; transparency; visualization; volumetric clouds; déšť; elektromagnetické záření; impostor; klasifikace oblaků; kroupy; mlha; mrak; námraza; oblak; oblačnost; OpenGL; osvětlovací model; průhlednost; shader; sníh; srážky; vizualizace; volumetrický
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187557