Název:
Vnímání značky Red Bull v oblasti sportu generací Z
Překlad názvu:
Perception of the Red Bull brand in the field of sports by generation Z
Autoři:
Švrčinová, Ester ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vnímání značky Red Bull v oblasti sportu generací Z Cíle: Hlavním cílem této práce je identifikace současného vnímání značky Red Bull v oblasti sportu z pohledu generace Z. Prostřednictvím marketingového výzkumu proniknout do povědomí o sportovních akcích pořádaných ze strany společnosti a zjistit znalost Red Bull sportovců mezi mladou generací. Metody: V rámci bakalářské práce jsou použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétněji je pak v těchto oblastech využita technika hloubkového interview a elektronického dotazování. Kvalitativní výzkum slouží k získání informací pro pochopení celkové firemní identity a definici otázek k výzkumnému šetření. Metodou kvantitativního výzkumu je zkoumáno současné vnímání značky Red Bull generací Z. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že image značky Red Bull je ze strany generace Z vnímána velmi pozitivně a značce jsou přisuzovány žádoucí charakteristické vlastnosti. Mladá generace vnímá značku zejména jako sebevědomou, uvolněnou, zábavnou, profesionální a milující život. Mezi značkami ve vazbě na sportovní eventy pořádané v ČR se Red Bull umístil na pátém místě. Nicméně povědomí o vybraných Red Bull eventech se ukázalo se značnými nedostatky. Mezi nejvýraznějšími sportovci působícími pod značkou Red Bull se potvrdili Ester Ledecká,...Title: Perception of the Red Bull brand in the field of sports by Z generation Objectives: The main objective of this work is to identify the current perception of the Red Bull brand in sports from the perspective of the Z generation. Through marketing research, penetrate the awareness of sporting events organized by the company and find out the knowledge of Red Bull athletes among the young generation. Methods: In the bachelor's thesis, there are used methods of qualitative and quantitative research. More specifically, the technique of in-depth interviews and electronic questioning is used in these areas. Qualitative research is used to obtain information for understanding the overall corporate identity and defining questions for research. The method of quantitative research examines the current perception of the Red Bull brand by the Z generation. Results: The results of the research show that the image of the Red Bull brand is perceived very positively by the Z generation and the brand is attributed the desired characteristics. The young generation perceives the brand mainly as a confident, relaxed, funny, and professional and life loving brand. Red Bull ranked the fifth among brands in connection with sporting events held in the Czech Republic. However, awareness of selected Red Bull events has...
Klíčová slova:
generace Z; hodnota značky; image značky; marketingový výzkum; Red Bull; vnímání značky; brand awareness; brand image; brand value; marketing research; Red Bull; Z generation