Název:
Podpora adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu
Překlad názvu:
Promoting adaptation of children in early childhood in pre-school education in Denmark and Germany
Autoři:
Pouzarová, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Nožičková, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou podpory adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu. Cílem práce je analyzovat rámcové podmínky i využívané přístupy předškolních zařízení při adaptaci dětí v raném věku v předškolních institucích v Německu a Dánsku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje předškolnímu vzdělávání v kontextu systému zemí Dánska a Německa, charakteristice vzdělávacích systémů těchto zemí, vývoji dítěte raného věku a problematice adaptace dítěte v raném věku v předškolním zařízení. Cílem empirické části práce je analyzovat podmínky, personální zajištění a uplatňování adaptačních programů ve třech vybraných zahraničních předškolních zařízeních. Empirická část stanovuje cíle výzkumu, výzkumné otázky a metody, které byly při výzkumném šetření použity. Dále specifikuje tři vybraná předškolní zařízení (jedno v Dánsku, dvě v Německu), charakterizuje jejich prostorové a materiální podmínky a denní režim určený pro děti v raném věku. Následně porovnává shromážděné informace, na jejichž základě vyhodnocuje stanovené výzkumné otázky. V diplomové práci jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Zjišťuje, jak probíhá proces adaptace nových dětí v raném věku ve vybraných předškolních zařízení, a pokouší se navrhnout doporučení pro...This diploma thesis deals with an issue of a support of an early-age child in pre-school education in Denmark and Germany. The aim of the thesis is to analyse framework conditions as well as used approaches of pre-school institutions in early-age children adaptation in pre-school institutions in Germany and Denmark. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with pre-school education in context with the systems in Denmark and Germany, with the characteristics of educational systems in these countries, an early-age child development and an issue of an early-age child adaptation in a pre-school institution. The aim of the empiric part of the thesis is to analyse the conditions, personnel securing and adaptation programmes usage in three selected foreign pre-school institutions. The empiric part provides the aims of the research, research questions and methods that were used in the research construction. Furthermore, it specifies three selected pre-school institutions (one in Denmark, two in Germany), characterises their space and material conditions and daily timetables for early-age children. Then it compares gathered information on basis of which it evaluates the given research questions. There are two research goals set in the diploma thesis. It surveys how is an adaptation...
Klíčová slova:
adaptační program; Dánsko; dítě mladší 3 let; Německo; Předškolní vzdělávání; předškolní vzdělávání v zahraničí; případová studie; adaptation program; case study; child under 3; Denmark; early childhood education and care abroad; Germany; Pre-school education